본문 바로가기
2020년 이전글/번역,영어공부

[번역]새로운 블로거나 사이트 개설 시 해야할 일 10가지

by 건강한레시피수집 2012. 8. 16.

아래 글은 http://spyrestudios.com/new-site-launch-tips/ 사이트의 글을 번역한 것입니다. 제가 공부할 목적으로 짧은 실력으로 번역하다보니 오역이 있을 수 있습니다. 정확한 자료는 위 사이트에서 참고하세요. 오역이 있으면 정정을 부탁드리겠습니다.

새로운 블로거나 사이트 개설 시 해야 할 일 10가지

새로운 사이트를 시작한다는 것은 특별한 경험이 될수 있다. 제작을 위한 준비를 하고 성공적인 사이트가 될 수 있도록 만반의 대비를 하라. 여기서, 당신이 새로운 사이트를 시작하기 전에 반드시 해야 하는 10가지 일에 대해서 얘기하고자 한다.

아래 내용이 모두 중요한것은 아니지만 사이트를 시작하기전에 10가지를 해두면 좋을것으로 보인다.

1. 숙제를 하라.

어떤 자신에게 꼭 맞는 웹사이트를 시작하기는 매우 어려운 일이다. 준비가 되어야 하고 얻게 될 방문자의 타입에 따라 스스로 준비할 것이 있다. 당신의 사이트는 SpyreStudios 사이트와 연관되어져 설계되어질 수 있다. 당신의 계획 속에 방문자들이 좋아할 컨텐츠가 보장되어야 한다. "Freelance Folder"와 같이 프리랜서 웹사이트는 어떨까? 스포츠에 관한 글 또는 주요 타겟층에 맞게 (예를 들면 프리랜서) 필요한것을 주제로 한 글을 올리는가? 당신은 타겟층의 사이트가 무엇인지 타켓층의 구독자가 무엇을 알고자 하는지 그들이 지속하는 것을 유추해내야 한다.

2. 끝내주는 디자인을 만들어내라(또는 디자인 작업을 위해 누군가를 고용하라)

나는 사람들과 함께 하기 전에 수만번 이것에 관해 이야기했다. 나는 디자인이 웹사이트에서 가장 중요한 항목이라는 것을 믿는다. 특히나 디자인은 고객/독자 수를 확보하도록 설계되어야 한다. 만약 당신이 블로그를 시작했다면 당신의 컨텐츠가 좋아야 할 필요가 있다. (우리는 몇분내 이것을 덮어버릴 수 있다.), 그러나 디자인은 좋은 인상을 만들어내기 위해 관중으로부터 집중력을 끄집어 내기 위한것이다. :)

3. 월간단위 계획을 세우거나 컨텐츠를 풍부하게 하라.

만약 당신이 1-2개 글외에 보여줄것이 없다면 당신의 사이트를 만들 이유가 없다. 생생한 4-5개의 글을 올려야 하고, 사이트 시작한 후 매번 며칠마다 올릴 수 있도록 준비되도록 글이 10개이상 준비가 되도록 제안한다. 이것은 사람들이 그 사이트가 진정성이 있음을 알게 하고 사이트를 활성화되게 한다. 일부가 노출되고 더 많은 컨텐츠를 쓰게 되면서 당신의 글이 다른 사람들에게 얘기가 될것이다.

4. 첫 구독자에게 보상을 고려해보라.

당신이 사이트를 오픈했을때 방문자를 더 많이 얻기 위한 방법으로 도움을 주는것을 고려해보라. 당신은 서비스를 무상으로 제공할 수 있다. (만약 당신이 디자이너이거나 작가거나 코더거나 등등) 또는 당신의 구독자가 도움이 되어 당신의 일을 처리할 수 있는 웹사이트를 찾아라(예를들어 시간 추적 소프트웨어 사이트, 거래명세서 사이트 등). 더 커진 경기, 더 나은 반응 그래서 당신이 더 순탄해지거나 지치게 될것이다. :)

5. 모든 구글서비스 계정을 등록하라.

구글 분석과 지메일 그리고 웹마스트 툴과 사이트맵, 피드버너 같은 서비스를 가입하라...사이트를 시작하고 모든것이 제대로 가동하기 위해서 모든것에 가입해둘 필요가 있다. 사이트를 만드는것보다 어렵지 않다. 링크가 깨진것을 찾아내는데 당신은 사이트 상태와 추적을 위한 분석을 설정하는것을 잊어버렸다 해도 이를 설정하는 데 있어 단지 이틀이상 걸리지 않는다.

6. 모든 소셜 미디어 프로파일을 설정하라.

소셜미디어 모든것을 사용할 필요는 없다. 그러나 어떻게든 다 등록하도록 제안한다. 예를 들어 나는 커다란 주제로 여러사람이 함께 글을 올리는 사이트를 시작했을 때 나는 사이트 홍보를 위해 단 하나의 트위트 계정을 즉시 세팅했다. 게다가 내 이름 아래에 어떤 계정도 등록되어 있지 않았다. 웅크린듯 또는 나와 연관되기를 원치 않는것처럼 허황된 홍보였었다.

존은 SpyreStudios(http://spyrestudios.com/)와 같이 했다. 심지어 그는 그의 디자인과 사업에 관련된 모든것을 개인적인 프로필로 이용했다.

7. 다른 기반을 이용하여 보강하라

여전히 블로그를 하고 있는가? 사이트를 시작하는것에 관한 약간의 예고광고처럼 이미지나 정보를 올려라. 아직 블로그를 하지 않는가? 왜 트위트의 파워가 영향력이 없겠는가 그리고 거대한 컨텐츠의 처럼 해시태크를 활용하라(내가 그러했던것처럼) 사람들이 사이트에 관해 이야기 하게 만들고 사이트가 시작한것을 보여주어라. 어떤 오류도 없이 사이트를 오픈하라. 무엇보다 주요한것은 만약 당신이 사전에 약간의 예고로 사이트를 구축해놓는다면 당신이 힛트율을 높일 더 나은 기회다.

8. 트래픽을 관리할 수 있는 호스트서비스를 찾아라.

'digg.com 효과' 또는 popurls.com과 같은 인기있는 사이트가 되는것은 비밀이 아니다. 딜리셔스 나 트위터는 어마어마한 트래픽을 보내게 될 것이다 그리고, 그런 트래픽을 가지고도 "페이지를 표시할 수 없습니다" 보다 더 나쁜것은 없다. 그래서 이러한 일들을을 관리하고 경험이 있는 사이트를 조사하고 찾아보라. 호스팅 플랜을 가지고 있거나 서버나 VPS등을 인식할 수 있다면 당신이 해도 좋다. 만약 당신이 그 질문에 답할 수 없다면 더 많은 조사가 필요하다.

9. 매일 웹페이지와 컨텐츠를 점검하라

당신의 기록들이 유효한가? 404페이지가 제대로 작동하는가? 모든 소셜 미디어 링크가 당신의 페이지에서 작동하는가? 당신과 연결이 정상적인가? 단지 몇가지면 된다. 당신이 사이트의 모든것이 정상적으로 작동하는지 확인하기 위해서는 단지 몇가지 일만 하면 된다. 얼마나 여러번 사이트를 만들었는지는 당신에게 말할 수 없지만 운영이 되고 404페이지 체크하는것을 잊어버리게 되거나 검색결과에 얼마나 사이트가 나타날지에 대해서는 안다. 당신이 그것을 살펴보지 않을것이라는것 알지만 그것을 점검하는 것은 작은 일들이다.

10. 당신의 이름으로 여러 블로그에 100번이상의 커멘트를 달라.

그렇다. 그것이 정답이다. - 100번이상의 커멘트. 이것은 당신의 공간에서 다른 블로거들과 관계를 만들어나갈뿐만 아니라 당신 사이트를 인식시키는데 좋은 방법이다. 이것의 다른 좋은 예는 대체로 당신이 다른사람들의 블로거에 코멘트를 달게된다면 그들은 당신 블로그를 좀 더 관심있게 확인하고 당신에게 코멘트를달게 된다. 상상해보라. 당신이 쓴 100개의 코멘트가 (여러개의 블로그에 - 블로그 글 하나당 1개의 코멘트) 당신이 올린 글에 100개의 코멘트의 결과를 가져온다. 이것은 각 글마다 10개 이상의 코멘트를 보게 된 새로운 독자에게 즉각적인 신뢰성을 주게 될것이다. (이론적으로 - 만약 올린 글에 순수한 관심이 없다면 물론 블로그에 코멘트를 남긴것이 무의미하기도 하다. 이러한 모든것이 대화일뿐이다.) :)

내가 빠트린 것이 있다면 알려주세요.

나는 사이트를 시작하면서 항상 to-do 리스트를 수정한다.

그래서, 커멘트를 달고 일반적으로 일어나는 일들을 모두가 알게 한다.

나는 이 주제에 대해 당신의 생각을 듣기를 기대한다.

원본글)

===========================================================================================

Launching a new website can be an intense experience. Preparing yourself for the launch and making sure you’ve got all your ducks in a row will ensure that your launch is successful. Today, I want to discuss with you ten things you must do before a new site launch.

Please note that not all items below are in an order of importance, but all 10 should be completed before the site launch.

1. Do Your Homework

Starting a website in any niche is hard work. Be prepared for it and prepare yourself for the type of visitors you’ll be gaining. Is your website going to be design related like SpyreStudios is? Ensure that you’re catering to those visitors in your planning. What about a freelancing website like Freelance Folder? Should they randomly post articles about sports or do they need to stick to their target market – freelancers? You guessed it, they stick to what their site is about and they know what their readers are after.

2. Create (Or Hire Someone To Create) A Killer Design

I’ve talked about this numerous times before with people, but I believe that design is one of the most important items for a website, especially one that is geared towards gaining clients and/or readership. Yes, if you’re running a blog, your content needs to be great (we’ll be covering that in a minute), but the design is what catches the viewers attention first – so make a good impression. :)

3. Plan Out A Month Or So Worth Of Content

There’s no reason to launch your site if you have nothing to show but 1-2 posts. I’d suggest having 4-5 posts up live and 10+ in the holster, ready to post every few days after the launch. This will let people know you’re serious about the site and will also give you time to promote the site, chat it up with other people in your niche to get some exposure and to write more content.

4. Arrange For A Giveaway For Your First Readers To Benefit From

A great way to ensure that you’re getting visitors when you launch is to organize a giveaway. You can do this by giving your services away for free (if you’re a designer, writer, coder, etc…) or find websites in your niche that your readers could benefit from (ie: time tracking software sites, invoicing sites, etc…). The bigger the contest, the better the response, so make sure you either go big or go home :)

5. Set Up All Of Your Google Accounts

Make sure you set up Google Analytics, Gmail, Webmaster tools, Sitemaps, Feedburner etc… You need to set them all up and make sure they’re all working properly so that when you launch, everything is in full running order. There’s nothing worse than launching a site, only to find out 2 days later that your feedburner link was broken or you forgot to set up analytics to track your traffic stats.

6. Set Up All Of Your Social Media Profiles

You might not use them all, but I’d suggest setting them all up anyways. For instance, when I started putting together the Giant Themes website, I immediately set up an account on twitter to help promote the site as well as make sure no one else is setting up an account under my name, squatting on it and/or promoting nonsense that I wouldn’t want associated with me.

Jon did the same for SpyreStudios, even though he uses his personal profile for everything related to design and business.

7. Build Up Anticipation On Other Platforms

Do you already run a blog? Post up some teaser images and/or information about your pending site launch. Don’t have a blog yet? Why not leverage the power of twitter and utilize a hash tag like #GIANTcontest (which I’ll be utilizing myself soon) to make sure people are talking about your site and looking out for the launch. Just opening your doors without any warning could work, but the majority of the time, there’s a higher chance you’ll hit a home run if you build some anticipation beforehand.

8. Find A Host That Can Handle Your Traffic

It’s no secret that the ‘digg effect’ or becoming popular on websites like popurls, delicious and/or twitter will send you a huge amount of traffic and there’s nothing worse than having all that traffic and a “page cannot be displayed” screen. So, do some research and find a website host that can handle these things and has experience dealing with a website like yours. Can you get away with a shared hosting plan or should you go with a dedicated server or VPS? If you can’t answer that question, you need to do more research.

9. Do Last Minute Checks On All Of Your Pages And Content

Are your archives in order? Does the 404 page work properly? Are all of the social media links working on your page? Does your contact form work? These are just a few of the things you should check over just to make sure that your site is in full working order. I can’t tell you how many times I’ve built a site, got it running and then forgot to check the 404 pages or how the site displays the search results. It’s the little things that count – make sure you’re not looking them over.

10. Comment Over 100 Times On Various Blogs In Your Niche

Yes, you read that right – 100 times. This is a great way to build awareness for your site as well as build relationships with other bloggers in your niche. Another great result from this is that generally if you are commenting on other peoples blogs, they’re more eager to check your blog out and comment on yours. Now, imagine if 100 comments by you (on various blogs – 1 comment per blog) resulted in 100 comments on your launch posts. That will give instant credibility to new viewers who see 10+ comments on each post. (in theory – of course it’s pointless leaving comments on blogs if you’re not genuinely interested in the posts. It’s all about the conversations) :)

Anything I Missed? Let Me Know

I’m always up for revising my to do list when launching a site, so drop us a comment and let everybody know which items you normally follow. I’m looking forward to hearing your thoughts on the subject.

반응형

댓글